Gezocht, personeel! Meer dan ooit hebben bedrijven moeite met het vullen van hun vacatures. Hoog tijd om aan de slag te gaan met arbeidsmarktcommunicatie en je employer branding strategie uit te rollen!
Desch, producent van potten en trays van gerecycled plastic voor de professionele tuinbouw, zocht personeel. Maar hoe maak je je als werkgever dan aantrekkelijk als er grote, bekende bedrijven op hetzelfde terrein zitten? We creëerden een wervingscampagne met een twist.
Belangrijk onderscheidend punt is dat je bij Desch sneller een vast dienstverband kunt krijgen. En ja daar kun je dan een potje mee… precies, groeien! De groei die je kunt doormaken bij Desch, maakten we visueel door een groeimeter te maken van potjes waarbij verschillende groeimomenten worden benoemd.
Consolid, opleider en detacheerder in transport, logistiek en veiligheid, was op zoek naar buschauffeurs. Tijd voor een wervingscampagne met pit. Maar hoe maak je van een beroep met een toch wat stoffig imago, een toffe baan? Door te benadrukken dat er toekomst in je baan zit! De buschauffeur van nu is de piloot van de toekomst.
King, leverancier van facilitaire en medische producten en oplossingen, zocht personeel voor uiteenlopende functies. Van magazijn, logistiek tot het hoofdkantoor. Verschillende functies waar verschillende type mensen bij passen.
Hoe spreek je al die mensen met één wervingscampagne aan? Door te zoeken naar de gemene deler tussen unieke individuen. Dat lijkt ingewikkeld, maar bleek best uniform. Iedereen wil een gouden toekomst met daarbij aandacht voor wat zij belangrijk vinden, in zowel hun werk- als privéleven. En laat dat nu precies iets zijn wat King biedt!
Download dan onze Roadmap naar een wervingscampagne met stopkracht!