Maandag om 09:00 zijn we weer open!
Samsonweg 132, 1521 RM Wormerveer +31 88 22 00 300 hallo@unframed.nl

#Employer branding

Zo zet je social media in tijdens de zoektocht naar je ideale kandidaat

‘We moeten nu echt iets met social media gaan doen’, een uitspraak die bij veel bedrijven klinkt als het gaat om het zoeken naar personeel. Social media is niet meer weg te denken uit dit digitale tijdperk en het is dan ook dé tool om je arbeidsmarktcommunicatie in de etalage te zetten. So time to get digital!

Steel de show!

Personeel werven via social media gaat iets verder dan zomaar een postje plaatsen en wachten tot het algoritme zijn werk doet. Een goede social – en employer branding strategie begint dan ook bij de juiste content en de juiste strategie.

Het aanbod op social media is groot en wil je  als werkgever opvallen in de massa, dan is het is belangrijk dat er in de wervingscampagne voldoende aandacht wordt besteed aan de social strategie. Een wervingscampagne, met je employer brand als de grondslag, moet dus steady staan en de basis vormen voor alle communicatie-uitingen.

Money, money, money

Een goede social wervingscampagne begint staat bij goede social ads. Want met alleen goede content in een uniek jasje bereik je die finish niet. Het algoritme laat zich niet zomaar voor je karretje spannen en voldoende budget om specialisten in te schakelen is dus een belangrijke factor van het succes van een social wervingscampagne.

In de etalage

Gelukkig kost niet alles in het leven geld en leveren organische posts ook flink meters op op social media. Heb je verschillende vacatures open staan, zorg er dan voor dat de focus op social media niet alleen hierop ligt, maar laat je employer branding het hele jaar door zien.

Social media is namelijk de perfecte plek om te ‘bewijzen’ dat de belofte van een wervingscampagne, ook daadwerkelijk in de praktijk wordt uitgevoerd. The proof is in the pudding! Post dus naast vacatures ook ervaringsverhalen van medewerkers en bijvoorbeeld de gezellige kantoorborrels, maar ook de groeimogelijkheden binnen de organisatie.

Ambassadeurs

Een flink portie influencer marketing topt een social strategie helemaal af. En dan hebben we het niet over  bn’ers, maar over eigen medewerkers. Wanneer employer branding op de juiste manier is ontwikkeld en je als organisatie opereert vanuit de oprechte drijfveren van je medewerkers, dan zul  je merken dat medewerkers ook daadwerkelijk trots zijn op hun werkgever.

Daarmee stellen deze medewerkers zich onbewust op als ambassadeurs en dragen ze je employer branding uit in hun eigen (online) netwerk.

Een unieke wervingscampagne staat dus aan de basis van sterke arbeidsmarktcommunicatie.

Benieuwd hoe je de employer branding van je organisatie in de juiste vorm kan gieten? We bieden graag de helpende hand!

Wellicht is dit ook interessant…

Een outdoor campagne in een digitaal tijdperk

Offline marketing is een ondergeschoven kindje in dit online tijdperk. Zonde, want in een goede wervingscampagne vult de offline campagne juist de online campagne aan (en vice versa).

Een potje groeien met Desch

Op zoek naar personeel, welk bedrijf is dat momenteel niet! Desch vroeg ons een arbeidscampagne te ontwikkelen waarmee het zich onderscheidt van andere werkgevers in de regio.